Скрининг за глаукома и перде

скрининг за глаукома

Очен център “Д-р Голев”  организира кампания за безплатен скрининг на глаукома и катаракта от 1  до 30 юни .

Тъй като през последните няколко години интересът на пациентите към кампанията непрекъснато се увеличава, прегледите през 2016 г. ще продължат по-дълъг период, обясни очния лекар Д-р Димитър Голев . Той припомни, че през 2015 г. скринингът е бил обявен с продължителност 2 седмици, но заради големия брой записали се още в първите дни, кампанията е продължила повече време.

Консултациите за превенция на глаукома и катаракта включват измерване на очното налягане. Желаещите да се прегледат тази година трябва да се запишат предварително на телефон 0887807667, всеки делничен ден от във времето от 10:00 до 19:00 ч.

Глаукомата е една от водещите причини за необратима слепота в световен мащаб. Сравнително високата честота и тежката инвалидизация на пациентите, която настъпва поради трайна загуба на зрението, определят глаукомата като социалнозначимо заболяване. Много често болните с глаукома имат и вътрешно перде, т. нар. старческа катаракта. Обикновено, когато се прави скрининг за активно откриване на болни с глаукома, задължително се извършва и пълен очен преглед за откриване и на други рискови заболявания след 50-годишна възраст – като катарактата или свързаната с напредването на възрастта макулна дегенерация.

Статистиката, която води Националната глаукомна асоциация сочи, че между 70 000 и 80 000 души в България страдат от глаукома, но само прибилизително 50% от тях знаят, че са болни и предприемат лечение. Липсата на ранна симптоматика при повечето форми на глаукома е причина заболяването да се установява късно – най-често във фаза на напреднало увреждане, когато лечението не е достатъчно ефективно или не може да се приложи.

След 50-годишна възраст трябва поне веднъж годишно всеки да си прави профилактично изследване на зрението и измерване на очното налягане, съветват очните лекари.

За повече информация свържете се с д-р Димитър Голев – специалист по очини болести