10 трика за здрави очи

 Д-р Голев

д-р голев

Статия на Д-р Димитър Голев – специалист по очни болести

Очите са тази част от тялото, която говори най-много за теб. Ако поддържаш здравето им ще ти се отблагодарят с по-малко диоптри и с бистър и красив поглед.

Няма да ти отнеме много време грижата за очните мускули, стига само да си изградиш навика да правиш ежедневно няколко вида упражнения и да се храниш здравословно.

Ползваме очите си постоянно, понякога са активни дори когато спим, така че те със сигурност имат нужда от внимание и малко упражнения за снемане на стреса и умората. Не е нужно много време или специални усилия. Основния трик е да се научиш да ползваш очите си разумно и да им даваш заслужената почивка.

Не забравяй да мигаш

Колкото и странно да ти звучи, има много периоди от деня, когато забравяш да мигаш. Това важи особено силно за хора, които работят на компютър или извършват някаква ювелирна, занаятчийска дейност, както и хора със специфични професии, които изискват висока концентрация. Същото важи и за хора, които не виждат добре.

Когато мигаш окото се почивства и овлажнява. В спокойно състояние мигаш някъде около 10-15 пъти в минута. Когато си почиваш и релаксираш не забравяй за клепачите.

Релаксацията на клепачите въздейства буквално на цялото тяло, не случайно една от крилатите фрази на всички специалисти по хипноза е как усещаш клепачите си натежали.

При желание за упражнения на очите и релаксация може да използваш пърхащото мигане, лесно е, прави по всяко време на деня. Просто мигаш бързо около двадесет пъти, без да напрягаш очите си. Можеш да повториш упражнението два или три пъти.

Използвай периферното зрение

Когато се фокусираш върху определен обект, очите получават информация и от страничните предмети и изображения, така добиваш цялостна картина.

Хората с нарушено зрение се фокусират в един предмет и блокират периферното зрение. Това води до умора не само на очите, но и до главоболие и отпадналост.

Обръщай внимание на предметите в периферното зрение, може дори да си наложиш за известно време да не мърдаш главата си, за да видиш нещо в страни, а само очите, така упражняваш очния мускул ефективно.

Движи очите и сменяй фокуса

Сменяй фокуса с близо и далеч и движи очите, за да не напрягаш прекалено много очния мускул и да го тренираш.

За него важи същото, което и за другите мускули – нужни са разнообразни тренировки за добра форма и здраве. Не забравяй да сменяш фокуса си, особено ако работиш пред компютъра.

Не пропускай полезната храна

Както за всеки друго орган, така и за очите важи правилото, че здравето е пряко свързано с качеството на храната.

Зеленолистните зеленчуци, морковите и рибата са изключително важни за доброто здраве на очите и качественото зрение.

Старай се всеки ден в чинията ти да има салата и храна, която да включва зеленчуци и риба.

Гледай през очите на дете

Детския поглед шари постоянно и трудно се спира на едно място, докато при възрастните е обратното. Но винаги има какво ново да откриеш в обкръжението си, да се зарадваш на цвете или красиво есенно дърво.

дете на очен преглед д-р голев

Пасивният поглед въздейства дори на настроението, като понижава тонуса. Докато активния

съживява съзнанието, носи нова информация, тренира очите.

Храни очите и им давай почивка

Слъцето също действа хранително, точно както водата и храната за организма. При естествено осветление очите виждат по-добре.

Известно е, че ако по-голяма част от деня си прекарваш с изкуствено осветление, то съвсем скоро ще имаш сериозни последствия за здравето на очите.

Нужни са ти поне 30 минути на ден на свеж въздух и естествена светлина.

Правилна осанка, релакс и прочистване

Нарушението на осанката и прекомерното физическо напрежение се отразяват и на зрението.

Зрението се влияе от напрежението в тялото, особено в горната му част – гърди, рамене, шия и глава. Така че няколко лесни упражнения от йога за отпускане и релкас ще се отразят добре и на очите. Освен това, с умението да релаксираш си гарантираш и повишен достъп на кислород до тялото си, съответно и до очите.

Прочистването на организма от неизбежните шлаки и токсини действа действа оздравително и подмладяващо на всеки организъм.

Пречиства се кръвоносната и лимфната система, което спомага за подобряване на зрението.


oko2Качествено дишане

Около 30% от вдишания кислород попада в мускулите, нервните влакна, мозъка и зрителната система. За това е много важно да дишаш дълбоко, с пълни гърди и да ползваш някои от добрите дихателни упражнения за пречистване.

Обърни внимание и на това, че когато си заета с нещо и си съсредоточена, много затаяваш дъх и сякаш забравяш да дишаш.

Дишай дълбоко и ритмично, това се отразява много добре на зрението, така тялото си почива и се тонизира. Спортът помага много за правилното дишане и за добрия мускулен тонус на цялото тяло.

По-малко стрес

Всички емоционални преживявания се отпечатват в съзнанието ти и се отразяват на тялото. Стресът, негативните емоции, конфликтите водят донатрупването на голямо напрежение и в зрението.

Подтискането на желание, нерешените проблеми, загърбените и недоизяснени отношения – всичко това товари тялото и духа. Така че се изправи смело срещу проблемите си, изясни си какво точно искаш и какво желаеш да постигнеш, а непроменимите фактори на стрес просто ги игнорирай и отбягвай.

Д-р Димитър Голев
0887807667
гр.Димитровград
0877845799
гр.Харманли
Ако имате конкретен въпрос, чувствайте се свободни да го зададете. Вижте страницата контакти за повече информация

D-r Golev